cookieOptions = {...}; Telefonfüggő vagy? 📱😭 Ezek a tippek segíthetnek! 😌💚 - virágot evelinnek -->

Telefonfüggő vagy? 📱😭 Ezek a tippek segíthetnek! 😌💚

by - hétfő, január 29, 2018


Psszt! A blognak van egy vadiúj facebook csoportja! Ha szeretnél közelebb kerülni hozzám, más olvasókhoz, vagy éppenséggel csak egy csendes megfigyelőként nyomon követni a háttérmunkát, akkor csatlakozz!! VIRÁGCSOKOR  facebook csoport

Mielőtt jobban beleásnám magam a témába, szeretnék öt dolgot leszögezni:
  • szerintem a telefon, és ezen belül is az okostelefon egy szuper találmány, ami sokat segíthet a mindennapok forgatagában, HA tudatosan használjuk
  • nem fogom azt mondani, hogy ásd el a telefonodat egy mély verembe, és soha többet ne is nézz a civilizáció felé
  • az első lépés mindig az, hogy ismerd be, ez egy valós függőség, vagyis korlátok közé helyez, önmagadból kiindulva nem enged azt tenned, amit szeretnél
  • az egyik legrosszabb dolog, amit egy függőnek mondhatsz, az az, hogy mennyire rosszul teszi, amit tesz (mintha ő maga nem tudná), és annak bizonygatása, hogy ez milyen negatív hatásokkal jár együtt (mintha ő maga nem tapasztalná)
  • az általam felsorolt tanácsok kizárólag akkor működnek, ha ezeket megtanulod gyakorlatba ültetni, és nem hátrálsz meg néhány kezdeti kudarc miatt
Még egyszer mondom, annyira fontos: NE HÁTRÁLJ MEG A KEZDETI KUDARCOK MIATT! Mert ez biztos, hogy lesznek pillanatok, amikor úgy tűnhet, hogy megint ugyanott vagy, ahol elkezdted. Na és? Csak fel a fejjel.

Szóval. Hogyha megvannak az alapok, amik a legfontosabbak minden épületnél & életmódbeli döntésnél egyaránt, elkezdhetünk építkezni. Vagy hogy egy másik képpel éljek, ez a háború két fronton zajlik, de mint minden háború, ez is fejben dől el.

Első emelet & első front: a lélek

1. Gondold végig, miért nyúlsz annyiszor a telefon után


Mondhatni ez általában a probléma gyökere. Igen, elég nagy őszinteségi feladat, és igen, elsőre lehet vájkálnod kell majd, de másképp nem nagyon lesz sikeres az egész akció, ha nem veszed komolyan. Idővel pedig annyira belejössz majd ebbe, hogy szinte egy pillanat alatt teljesen őszintén szót tudsz majd érteni saját magaddal.


2. Mindenképp keress magadnak egy másik időtöltést, amit szeretsz & nem időpocsékolás


Vagyis nem arra gondolok, hogy a fejtelen instázás helyet a még fejtelenebb netflixezést iktasd be, hanem valami olyasmit, ami még a hasznodra is válik hosszú távon. Fontos hosszú távban gondolkodni, ilyen esetekben is! Én például tudom magamról, hogy amióta rákaptam a telefonomra, kevesebbet olvasok, főleg, hogy szinte mindig van wifim, akárhova mennék.


3. Tanuld meg szeretni a csendet!


Mert lesznek idők, amikor nem lesz könyved, és nem lesz munkád, és nem lesz semmid sem, csak te magad meg a gondolataid. Nagy falat, de meg lehet emészteni. Ilyenkor nem érdemes a pánikba menekülni, nem érdemes megijedni a saját gondolataidtól, hanem egyszerűen lenni kell. Mostanában próbáltam tudatosan odafigyelni erre, és sokkal jobban érzem magam! (Szinte látom magam előtt, ahogy a szüleim generációja nagyokat sóhajtozik ezt olvasva, nosztalgiázva a kényszeráramszünetek gondolatán.) Meg kell tanulnunk kiszűrni a gondolati szmogot, ami talán károsabb a valódinál.


Második front & második emelet: a tettek mezeje


A miértek után a hogyanok jönnek, így haladhatsz a legegyszerűbben előre. Ha úgy tetszik, ez maga az építmény teteje, a harc technikája akcióban.


1. Kapcsold ki az értesítéseket!


Én csak a legfontosabb applikációknál hagytam meg az értesítéseket. Ilyen nálam például a Viber (mert a kolis társaimmal itt beszéljük meg a legfontosabb dolgokat, a sürgős infókat is itt küldik el), a Gmail (mert a hírlevelek mellett sokszor kapok fontos leveleket), a Biblia appom, a YouVersion (emlékeztet, hogy reggel az első dolgom egy devotional elolvasása legyen, illetve megmutatja, hogy a barátaim miket olvasgattak mostanában). Minden más applikációban ezt kikapcsoltam: Instagramon, Messengeren (a chatfejeket meghagytam ugyan), YouTube-on, a Facebookot meg már egy ideje letöröltem, Chrome-mal nyitom meg minden egyes alkalommal, így szabotálva saját magamat. :D


2. Tedd egy olyan helyre a telefonod, ahol nem látod!


Minél többször látod, akár csak a periférikus látásodban, annál többször kap az agyad egy olyan másodlagos ingert az elsődleges feladatod mellett, hogy kezd el nyomkodni a telefonodat. Én kipróbáltam, és meg kell mondjam, hogy nagyon igaz! Minél kevesebbet látom, annál jobb. Ennyire egyszerű. Én, aki azt hittem, hogy rajtam már nem lehet segíteni, megfeledkeztem a virtuális világomról. Elég jó érzés volt felejteni.


3. Előre iktass be olyan időpontokat, amikor nyugodtan telefonozhatsz!


Persze ekkor sem érdemes eldobni a sulykot, mert az eléggé kontraproduktív lenne, de nem is kell poroszos szigorral kimérni, hogy mettől meddig "szabad" telefonozz. Egyeseknek bevált ugyan ez a módszer, de nekem nem.

Szeretném ugyanazzal a tanáccsal befejeznem a mondanivalómat, amivel elkezdtem, vagyis azzal, hogy ne ostorozd magad, ha esetleg "visszaesnél"! Az a lényeg, hogy a célt mindig a szemed előtt tartsd, és legközelebb már ügyesebb leszel, hiszen már azon is elgondolkozhatsz, hogy mi mozdított ki a pályádról. Így pedig egy hasznos infóval jobban felfegyverkezve haladhatsz tovább. :)

Szerinted neked melyik tanács segíthet a legjobban?

A legközelebbig pedig, blogger off!

You May Also Like

0 hozzászólás

MailChimp